Så här bor vi

I Brf Finnsta Gård bor du nära naturen och som boende har du en egen trädgård som du får ombesörja.

Bostadsområdet bebyggdes 1974 av UpplandsBrohus och var då i kommunal ägo.
I början av 90-talet köpte Markarydsbostäder området och påbörjade diverse renoveringar.
I april 2004 bildades bostadsrättsföreningen Finnsta Gård.
Området består av 170 lägenheter, där flertalet hyresgäster blev medlemmar i Brf Finnsta Gård vid bostadsrättsombildningen.

I Brf Finnsta Gård finns lägenheter med 2 rum samt 3 rum och kök. Se bild. Alla lägenheter ligger på markplan och har en egen trädgård med möjligheter till uteplats.

I närheten
Idag bor vi nära naturen men bara 30 minuter med pendeltåg till Stockholm C. Utanför hörnet finns en kolonilottsförening och ett stenkast därifrån ligger förskolor och en grundskola. Precis intill Brf Finnsta Gårds området ligger naturområden, pulkabacke och cykelvägar.
På cykelavstånd ligger Bro IK med både inomhushall och utomhusfotbollsplaner.

Ca 10 minuters promenad till Bro Centrum leder dig förbi högstadieskolan och kommunhuset där idrottshall, simhall och ett nybyggt bibliotek är beläget. I Bro Centrum kan du äta på lokala restauranger, besöka tandläkaren och optiker, träna, handla livsmedel, besöka floristen mm.

Bro är en ort nära naturen som blommar.
Här finns ett härligt liv mellan staden och landet.